carbo co2 pluss

Kikket på denne hos tropefisk, og lurte på hvor bra dette fungerer.

Har ikke noe særlig hell med planter, men skal nå ha en 75l med forskjellige typer sverdplanter.

Hvor mye vil det hjelpe å ha denne, og hva vil skje med ph, og hvor lenge vil denne vare før jeg må skifte kullplate.

Er den verdt pengene, vil ikke begynne å styre med co2 flasker

Ph på vannet hos meg ligger på mellom 6.5 -7.5
Gh er på 3

Fisk i akvariet skal være en gruppe med corydoras

Ingen som har vært borti denne?
Er vel litt ymse erfaringer om carbo plus, har selv hatt en slik uten noen effekt av betydning. I denne tråden er det diskutert en del om carbo plus. Jeg solgte min til Dev, du kan jo prøve og sende han en mail via forumet.
Kikket litt på denne løsningen også. Noen som har prøvd denne ?
Er Nutrafin CO2-sett eventuelt bedre?
H
vordan funker dette og hvordan skal jeg eventuelt lage sats til denne selv? blir vell noe billigere enn å kjøpe?

Ferplast CO2 Classic

Effektiv CO2-produksjon takket være spesielle ingredienser. Settet inneholder elektrisk difusorpumpe (blander co2 med vann) bobbleteller, silikoneslange, tilbakeslagsventil og alle nødvendige ingredienser. Når "satsen" er oppbrukt kan man kjøpe nye ingredienser, eller lage sats selv. Passer best for akvarier opp til 150 liter
noen som kan anbefale en av disse????

Jeg ville ha gått for Nutrafinvarianten. Satsen setter du selv når den må byttes. Når du ser på prinsippet bak Nutrafin ser du også at dette er ikke allverden å lage selv slik at du sparer noen kroner.
Ok. Da tenker jeg jeg prøver denne.

Vil co2 ha innvirkning på Ph og Gh? Isåfall vil dette synke eller stige .
Ph hos meg ligger på mellom 6.5 -7.5
Gh er på 3

Gh vil ikke påvirkes, denne har ingen sammenheng med Co2 og Ph.

Vet du hva Kh er, denne er av betydning.
Sorry skal stå Kh, bare blander litt
Dersom vi sier at Ph er 7,0, og Kh er 3, skulle dette gi 9 ppm Co2 i vannet (som ikke er dårlig uten tilførsel).

Øker du Co2-mengden til 15 ppm, ender Ph på 6,8
Øker du Co2-mengden til 20 ppm, ender Ph på 6,7
Øker du Co2-mengden til 25 ppm, ender Ph på 6,6

Så de store sprangene gjør den ikke med en slik Kh

Som du ser av dette; Det skal godt gjøres at Ph er ned mot 6,5 med Kh på 3, uten tilsetting av Co2
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap